Ziua a 5-a, Muntele Athos

duminică, 21 septembrie 2008

La ora 09.00 a fost plecarea catre Athos. am calatorit cu corabia Maria, iar drumul pana la poalele muntelui a durat patru ore. S-a vorbit despre Muntele Athos in patru limbi, adica rusa, greaca, engleza si romana. Egeea era linistita si avea culoarea albastru, albastru... de la restaurant iti puteai lua suc, nescafe, pizza, bere...asta era la parter, ca noi stateam pe punte.

Erau persoane care faceau plaja chiar aici pe punte, altele mancau, filmau, fotografiau. un pic plictisitor drumul, simteam ca nu mai ajungem. se mergea cu 40 km/h, cam asa. cand ne-am apropiat de Athos din nou ne-a vorbit ghida. bineinteles ca nu aveam voie pe munte, numai barbatii aveau voie sa poposeasca aici, iar asta numai cu permisiunea bisericii. cat ne-am plimbat in jurul Athosului, am vazut toate bisericile, manastirile si schiturile. cea mai interesanta ni s-a parut Manastirea Sf. Pantelimon, cea ruseasca. la 30 minute distanta de la Athos s-a facut popas pe o insula, unde se afla ceva orasel de unde iti puteai lua suveniruri la preturi usturatoare. majoritatea calatorilor au servit masa si au facut fotografii. cei de pe corabie ne-au lasat fix 2 ore sa poposim, asa ca la orele 16.00 era imbarcarea.

La intoarcere a fost cel mai fain. pe copii ii asteptau o multime de jocuri si concursuri, iar pe adulti ii asteptau multe dansuri grecesti. am reusit sa filmez o particica din spectacol. a fost frumos si distractiv, iar la sfarsit iti puteai lua fotografii cu tine la pret de nimic. astea fusesera facute instantaneu fiecarei persoane de catre piratul corabiei, care era si dansatorul cel mai tare.

Am ajuns inapoi la orele 18.00 cu amintiri frumoase. pentru fiecare persoana biletul a costat 25 euro, dar a meritat!