LONDRA (1 zi)- Museum of Ancient Inventions,Science Museum si Natural History Museum

joi, 6 noiembrie 2008

Drumul spre muzee

o cafenea draguta

Muzeul istoric al naturii

Eu, urcand spre centrul pamantului

Primul nivel, despre cristale

se observa putin nivelul 2, cu intrare laterala, aici gaseai
explicatii si materiale despre era glaciara.

bucati de minereu si pietre pretioase

masina sub daramaturile unui cutremur, doar fata inafara
aur

aur si de-al nostru, din Transilvania
Diamante

alte valori: safire, diamante, rubine...

ceva scoala specializare( colegiu) pentru ingineri

casa memoriala...n-am vizitat-o, nu retin cui apartinea

Bulevardul Cromwell Road

(Din pacate, nu am mai gasit alte fotografii din zona muzeelor, cred ca le-am ratacit pe undeva. imi pare tare rau, sper sa le gasesc intr-o zi)
Urma sa mergem inapoi spre hotel, dar ne-am razgandit, am zis ca pierdem vremea. am traversat Hyde Park si ne-am indreptat catre muzee. Dar pana la primul muzeu, acesta fiind Muzeul Inventiilor, am mai gasit locuri si cladiri interesante, chiar si o biserica veche in care avea loc un concert . cand am intrat noi, tocmai canta la vioara o fetita negresa. am admirat-o putin si am iesit din biserica mergand mai departe, printre toate natiile de oameni, ca nu mai vazusem pe nicaieri atatia africani si indieni.
Cand am intrat in Muzeul Inventiilor...mi-a placut ce am vazut, dar dupa ce luasem putin loc pe o banca din piatra, mare, pe care ma puteam culca linistita, n-am mai putut sa ma ridic. niciodata nu mai patisem asa ceva. eiii, ce ti-e si cu somnul asta...dar nu numai asta, ma dureau picioarele ingrozitor, aveam km buni la bord. Dar tot nu m-am lasat, am purces mai departe, spre Muzeul Stiintei care avea si un magazin in incinta, asa ca am mai cascat ochii si pe aici, ca doar de shopping nu ma satur niciodata. Tot in zona, dar un pic mai departe, se afla Muzeul de Istorie al Naturii, asa ceva...nu prea mai vazusem, chiar m-a fascinat. asa ca, daca ajungeti in Londra, sa nu-l ocoliti! am vazut cum s-a format pamantul, cum incep cutremurele, chiar era si o camera acolo unde se simula cutremurul, interesant! am vazut si aurul nostru din Transilvania, diamante din Africa de sud, si tot felul! Mi-a placut in mod deosebit intrarea. urcai pe scara rulanta, iar scara trecea printr-un glob mareee, semnificand Planeta Pamant. pozele nu sunt atat de clare pentru ca era semi'intuneric, altfel nu puteai vedea panourile care prezentau formarea ploii, da, simulau si ploaia, nu vedeai cum se formeaza valurile ( intr-un panou de sticla era facut in miniatura, bineinteles, tarmul unei mari, ocean...si prin apasarea simpla a unui buton, incepea intreg procesul de formare a curentilor si pana la formarea valurilor) sincer, nici nu prea putem face poze in muzee, ca este interzisa fotografierea si filmarea, dar am prins cateva.
Impresionata de ce vazusem am zis sa mai colindam, adica sa mergem catre Harrods, pentru ca ne era cumva in drum. nu mai ma gandeam la bietele mele picioruse, mi-am dat seama ca Londra merita orice efort.

PS: si inca nu se terminase, am mai batut cu piciorul inca un cartier.mi s-a parut ziua mai mare la Londra, atatea am vazut intr-o singura zi...