Destainuirile unui angajat al Mc Donald’s

luni, 20 iulie 2009

Am primit de curand un mail si as vrea sa-l impartasesc cu voi aici, asa ca il transcriu mai jos; autorul a dorit sa ramana anonim …


“E adevarat ca nu te obliga nimeni sa mananci si se aude asa printre oameni ca mancarea de la mc nu face bine deloc (nu numai mancarea) dar asta este alta mancare de “filet-o-fish”. Ca lucrator al Mc ar trebui sa tii secret ceea ce vezi acolo, sa nu iti pese de ceea ce vorbesc superiorii tai, sa faci tot ce ti se spune desi asta te defaimeaza intr-un mod sau altul si sa zambesti chiar daca tie iti e rau sau ti-a murit mama.
Pt cei care citesc “taifasu” meu cu mine insumi adica “carnatu’” asternut pe monitorul dvs in clipele astea trebuie sa afle ce este de fapt aceasta “franchise” ce se numeste pompos “Mc Donald’s”. Eu lucrez intr-un mc, nu conteaza care desi credeti-ma ca 99% sunt la fel (din punct de vedere al lucratorilor) ca din punct de vedere al tampeniilor pe care te lasa sa le ingurgitezi toate sunt la fel. Din fericire (sau nu) am absolvit un liceu care m-a invatat ce inseamna industria alimentara si mancarea in spatele cifrelor sau literelor ( E - uri , ciclamati, zaharuri, xantan provenind din eu mai stiu ce animale moarte pe campii ).
Ca sa ajung la “miezul problemei” am sa incep prin descrierea mancarii pe care o vad in fiecare zi ( findca atunci cand intru in congelator sau in frigider citesc pe eticheta ceea ce contine acel produs ). Sincer carnea aceea care vi se pare gustoasa in special in Big Mac este intradevar facuta din peste 100 de animale dar mai grav este ca e facuta din resturi tocate de animale decedate. Deci nu sacrificate sau carne de calitate superioara ci carne vita sau mai bine zis “dejectii alimentare”.
EU am avut ocazia sa vad o carne din aceea decongelata … credeti-ma ca as fi preferat sa vad un cadavru in descompunere decat sa mai vad odata o carne cu zgarciuri si miros de descompunere si culoare verde dupa numai 6 ore de stat la temperatura camerei. Totodata acea bucata de carne ( in stare buna ) ajunde in numai 33 de secunde (timpul de “prajire a grilului” ) de la -18 / -23 grade C la +179 grade celsius. Mustarul si Ketchup-ul sunt ok, credeti-ma pe cuvant , ceapa fresh este in regula la fel si cea rehidratata ( aceasta fiind rehidratata cu ajutorul apei filtrate si totul in deplina curatenie - in restaurantul in care lucrez eu )Un alt factor daunator este salata ( si cea pe care o cumparam dar si cea din sandwich-uri) findca ea nu vine intotdeauna vidata sau din cauza proastei manevrari nu este tot timpul sub vid, in plus cea vidata are intotdeauna un gust specific “de cauciuc”. Cartofii prajiti vin din Austria ( pt restaurantele din Romania ) , nu au nimic special cand nu sunt prajti, sunt cartofi de calitate superioara insa si acestia sunt “maltratati” printr-un proces de prajire de numai 3 min si 50 de secunde in care ajung de la -23 grade C la +175 / +182 grade celsius intr-un ulei care contine 10% grasime animala, ulei vegetal, compusi chimici pt grabirea prajirii ( nu dau numele si celelalte ingrediente findca nu vreau sa fiu facut raspunzator pt incercarile esuate ale unora de a manca cartofi “a la’ MC “.
Carnea de pui ( Mc Chicken / Patty Chicken / Mc Nuggets / SCW - Spicy Chicken Wings ) este (mi-e si scarba sa spun) de fapt “un fel de carne ” findca este de fapt o carne presata la temperaturi inalte din toata gaina inclusiv gheare / cap s.a.m.d in care se adauga enzime, saruri, E -uri de care am auzit lucruri proaste (din nou va rog sa ma intelegeti ca nu pot da numele acestora findca nu vreau sa fiu facut raspunzator pentru divulgarea unor compusi ce pot fi cumparati de pe piata si folositi in retete proprii care ar cauza disfunctii sau chiar moartea).
Carnea celebrului “Filet-O-Fish” este prajita intr-un ulei special pentru a-i anihila mirosul de peste , ulei care ii afecteaza compozitia organoleptica si nu numai, sincer nu va recomand sa mancati asa ceva!
Inghetata de la Mc este intotdeauna “cea mai buna ” si restul sincer fata de ce am vazut afara, aici laptele pentru inghetata vine de la “La Dorna” (ma refer la laptele “SUNDAE Mix ” pt inghetatele Mc Flurry si Mc Sundae). Pe laptele care vine de la distribuitori nu scrie nici un ingredient, practic nimik … tot ce pot sa spun este ca vine intradevar in conditii curate si la temperatura optima ( asta in restaurantul in care lucrez eu ) .
Bauturile … o alta buba a Mc Donald’s -ului vin in niste tancuri sub forma de sirop ( Cola / Fanta /Sprite / Cola Light si Apple Juice ) sirop care este impins prin niste tuburi catre un aparat care ii impregneaza Co2 printr-un proces care sincer nu este deloc igienic dat fiind faptul ca siropul aluneca pe o tava racita cu freon apoi trece printr-o “teava ” catre duza din fata restaurantului, duza prin care mai trece o alta “cura” cu apa rece si cu Co2 in care mc-ul va mai pune si gheata. Deci luati apa minerala cu gust de cola sau mai stiu ce.
Mai nou Lipton in Mc Donald’s este si “la dozator” ( desigur ca nu mai este la sticla ca si-ar face concurenta singur) si acesta vine intr-o punga de 10 litri in care este un sirop fffff concentrat care beneficiaza de acelasi “tratament” ca si bauturile carbogazoase insa cu mai multa apa. Sincer Lipton are gust de ceai Ekoland dar de cea mai proasta calitate.
Sucul de portocale ( Juice) este de fapt o combinatie de fulgi congelati de portocale cu apa filtrata. Pe el scrie 16 grade Brix ( asta ar insemna 67% pulpa din care 32% zaharuri nesaturate si zaharuri naturale si restul apa) insa credeti-ma ca pe duza aia nu iese suc natural de portocale nici in 200 de ani.
Placintele de la Mc Donalad’s nu stiu din ce sunt facute dar am auzit lucruri aiurea despre ele … insa pt. ca nu stiu nimik sigur nu am ce sa va spun.In cele din urma salatele de la mc ( ma refer la cele din Romania ) sunt in regula ( cea la Sallad Shaker ), cea de ton (Tuna Sallad) si cea “greceasca” (Mediteranean Sallad) insa cea de pui ( Mc Chicken Sallad) nu v-o recomant dat fiind ca are carnea aceea de “pui” de care am vorbit mai sus. Din nou subliniez ca toate salatele au un gust specific de cauciuc dat fiind faptul ca nu sunt 100% naturale.
Cam atata despre mancarea de la MC, daca vine cineva cu adaugari la ceea ce am spus ii multumesc, pt cei cu critici la adresa mea le spun sa latre in alta parte ca nu am chef. Ca incheiere vreau sa notez ca nu am vorbit despre lucratori findca nu asta era subiectul, insa credeti-ma ca asta difera de la restaurant la restaurant asa cum toti oamenii sunt diferiti, insa e adevarat ca e un stres enorm si bani foarte putini.
Un sfat prietenesc, mancati in alta parte … am mancat la un restaurant ( in adevaratul sens al cuvantului findca mc nu este restaurant ci franciza) cu 150 de mii (cat un meniu mare de la mc ) o salata bulgareasca de iti lingi degetele + un 7 up imbuteliat + 30 de mii bacsisul. “ .

Mai gandeste-te de doua ori inainte sa vii la Mc Donald’s te rog … frumos!

3 comentarii:

Niko spunea...

Multumim pentru articol, aveam o oarecare idee despre ceea ce inseamna "mancarea" lor dar acum imi promit sa nu mai pun piciorul acolo!!!

Ina Todoran spunea...

Mda... oare se gasestecineva care sa si asculte ce zice omul? Eu de cand am aflat in ce sunt prajiti cartofii (singura chestie pe care o mancam la Mc, alaturi de salata mediteraneana)nu am mai pus nimic in gura de acolo (decat apa Dorna imbuteliata). Groaznic!

Buddy spunea...

Da, scrisoarea e veche (am citit-o acum vreun an, parca, pe forumul softpedia), dar nu cred ca s-a schimbat ceva.
Ma bucur ca fetita mea nu e innebunita dupa Mc (in 5 ani a servit doar de 2 ori, si atunci la aniversarea unor colegi, desi trecem zilnic pe langa el).

 
Ganduri - by Templates para novo blogger