KFC aka Fabrica de scalvi

luni, 20 iulie 2009

RASPUNS LA POSTAREA ANTERIOARA...

Prietene dupa ce am citit ce ai scris pot sa zic ca la mc se mananca sanatos asta in comparatie cu KFC. Am lucrat acum ceva vreme la KFC-ul din Plaza mai exact
de la deschiderea lui si inca vreo 9 luni dupa. Si eu ca si tine probabil am semnat un contract de confidentialitate ceea ce ma impiedica sa postez pe undeva filmele si pozele facute acolo, cu mine in cadru desigur dar, si acum tine-te bine caci iti voi povesti aventurile mele din bucataria FDS (Fabrica De Sclavi).
1. Prima data am lucrat la bredind ma rog asa ii zic ei dar in principiu esti “fainar” adica bagi toate produsele in faina si nu te mai opresti caci cel putin pe vremea mea coada era pana la scara rulanta. Procesul standard presupune ca acele preparate din pui sa se scuture de sange inainte sa fie aruncate in faina iar faina sa fie cernuta la fiecare 2 repetari, apa trebuie schimbata la fiecare 3-4 repetari (un proces care dureaza cateva minute ceea ce in treaducere libera inseamna o coada de 3 metrii) mai era si chestia cu asezatul produselor pe gratare dar asta nu o respecta nimeni cred, daca daca e prea prost sau n-are clienti… Cum pe tura la bucatarie sunt maxim 4 persoane adica 1 la masa de picant 1 la masa cu reteta originala 1 la masini si unu la impachetare(ala care face senvisuri)e imposibil sa face fata comenzilor respectand procedura si atunci ce se intampla? Pai e simplu, puiul fie el picand sau nepicant e aruncat in faina cu tot cu sange si intr-o faina plina de cocoloase fac o paranteza (sigur ati mancat produse mai crocante mai zburlite asa de se intreaba toata lumea cum de le iese… e alea sunt cocoloasele), apa la un moment dat devine vascoasa o combinatie de faina plus sos marinat plus sange, chiar daca ar vrea cineva sa o schimbe mai des e practic imposibil pt ca ai o durere de spate de la atata carat de pui de la frigider la bredind de la breding la masini si invers de zici ca ai carat pietre toata ziua, pe langa faptul ca masinile de picant nu au voie sa stea fara produse… Vorba aia clientul nostru stapanul nostru. Ma rog, asta era bine cand erau 4 in spate stiai ca poti sa faci fata si sa hranesti poporul. Dar cum de fiecare data se intampla sa fim 3 in spate atunci orice urma de igiena disparea… Apa sarea pe faianta, cuva se umplea cu faina (asa facea cocoloase mai greu) produsele stateau si cate 2-3 ore pe masa pana sa fie bagate, apa nu se schimba niciodata doar completai etc.
2. Dupa vreo 2 luni am fost “promovat” =)) la masini aici e partea cea mai “sanatoasa”. in primul rand nici un produs nu sta la prajit atat cat e pe timer, unu pt ca e coada prea mare si termitele nu vor sa astepte, doi pt ca daca stau prea mult se imbiba in ulei vegetal, si in cazul in care uiti de ele prin holding (un fel de cuptor unde se tin produsele dupa ce sunt prajite) pentru ca nu mai sti unde ti-e capul pe agomeratia aia ca sa realizezi pe care ai bagat-o prima pe care a patra s.a.m.d. risti sa bagi in vitrina la vanzare niste chestii uscate si pline de ulei. Si 3 pt ca daca le lasi prea mult se innegresc deoarece uleiul la produsele de picant nu se schimba niciodata, DA niciodata!! Doar se completeaza ar fi risipa prea mare ce naiba. La aparatele in care se prepara bucatile de pui uleiul se schimba o data la vreo 2 luni ceea ce e mai mult decat poate ficatul meu suporta oricum. Produsele astea din reteta originala se fac sub presiune adica trebuie sa stea in masina respectiva cam 15 minute, ee dupa vreo 11 minute ii dai reset ca daca o lasi pana la capat o sa ai pe farfurie niste carbuni in loc de pui. Despre masini ce sa va mai zic, procedura de preparare presupune filtrarea uleiului o data la nu mai stiu cate prajiri nu foarte multe oricum, bineinteles ca se sare peste cand e aglomeratie, mai bine sa manance multi preparatele KFC cu gust de faina arsa decat sa sa manance in alta parte, nu? Filtrarea uleiului, asta mi s-a parut inutil intotdeauna, presupune coborarealui intr-un tanc si de acolo urcat inapoi in masina trecand printr-un filtru de hartie, DA de hartie, adica nu filtrezi nimic decat cocoloasele de faina, in fine.
Dar hai sa va zic si partea interesanta, sper ca o sa intelegeti ca in nici un KFC din Romania nu se pot face produse de calitate in primul rand datorita crizei de timp ca incep ursarii sa tipe de dupa tijghea si in al doilea rand datorita costurilor ridicate necesare producerii unor produse conform standardului de calitate american… Ai nostrii stiti voi, lasa-i ma ca le place mai mult asa, oricum se bat pt un loc mai in fata la rand.
Toate produsele ajung in “restaurante” gata marinate, bune de preparat:
1.Produsele au in general au termen de valabilitate 24 sau 48 de ore depide.
2. Necesarul de produse se face de pe o zi pe alta de manager, comanda de fiecare data un pic mai mult decat trebuie ca sa fie sigur, ceea ce inseamna ca daca 2 zile maerge mai incet automat ramane cu produse expirate… Asta face tura de dimineata, managerul de serviciu schimba etichetele cu perioada de valabilitate, se verifica salatele astea nu prea se vad si varza aia incepe sa se ofileasca, se schimba varza ofilita, maslinele nu stie nimeni de cate zile sunt iar branza daca nu are mucegai e ok. La fel si cu porumbul, specialitatile etc.
3. Kfc e la etajul 2, marfa vine undeva la subsol cum singuri sclavi sunt in bucatarie ca la vanzare sunt in general fete, ghici cine se duce dupa marfa? Exact, eu si cu agiotantul meu… Se mananca la discretie asta e partea buna, din salate, sosuri, chifle absolut orice… Ocazional mai trageam un fotbal cu chifle, alea mici de le comandati in loc de paine, da ele veneau inghetate si erau numai bune de un fotbal pe holul ala lung. Deobicei jucam KFC contra Pizza Hut ca si lor le venea marfa in aceeasi masina, avem aceeasi companie mama. Cand incepeau sa se ofileasca le puneam la loc si luam altele. Poate m-ati inteles gresit dar nimic nu se arunca la KFC, sus ne astepta managerul sa facem inventarul, deci se inumara tot inclusiv chifle.
4. Marfa o caram cu un transpalete (am scris cum ii spuneam noi nici nu stiu daca exista ceva de genu) si pe fiecare palete puneam marfa de vreo 250 300 de kile ca romanu s-a nascut flamand, deci era si f greu si f voluminos asa ca sa va faceti o imagine trebuia sa tragem de ala vro 200 de metrii asa in forma de U numai pana la lift deci pot sa zic ca se stia pe unde trecem cu marfa pt ca lasam urma, evident nimic nu se arunca. La lift podul de piatra se darma uneori deoarece paletu era cam cat liftu si daca nu inimerei din prima intrarea se ducea dracu tot plus ca la intrarea in lift era santul de metal al usilor si evident ca mai cadeau una, alta.
Restu e sifon, Apoi mai era curatenia, ea se imparte in 3:Masa de faina care trebuie curatata temeinic pt ca la sfarsit vine manageru cu degetelul lui sa verificeMasinile de gatit trebuie curatate (asta era treaba masinistului deci vro 7 luni a mea).Si unu care spala tot(Dish), gratare, manere, tavi,tanc de ulei, filtrele alea din hratie, ce credeati ca se arunca? Mie imi placea sa ma bag la spalat, era simplu, cum managerii erau niste zgarciti nici nu le mai ceream detergentul ala special D3 parca sau sapun le lasam in apa clocotinda vreo juma de ora si apoi doar le clateam nu se prindea nimeni, ca le ascundeam prin rastel pe acolo, jeg pe ele cat cuprinde dar ne grabeam acasa ca nu precam niciodata mai devreme de 1 noaptea
La masini curat se facea cu hartia igenica si 2 lavete, atat asta era ratia pe saptamana acolo totu e low cost aaa si un detergentu D7 asa se numea. Programul se termina pe la 10- 11 iar noi la 12 trebuia sa iesim din tura dar nu aveam voie sa plecam pana nu faceam curat…. DECI detergentul respectiv, care e f toxic deoarece am reusit sa procur o sticla acasa, ajungea peste tot inclusiv pe faina in ulei grupa mare samd in speranta ca terminam mai repede.
La masina de breding cand se facea curat aveam mereu grija sa hranim gandaci de bucatarie, ma rog ii descoperisem io intr-o noapte in spatele masinii intr-o scurgere care avea un capac metalic gaurit prins in suruburi in podea… Le bagam in fiecare seara paine, apa si alte resturi devenisera destul de mari la un moment dat ca s-a speriat o casiera de ei si s-a plans la manageri. A doua zi au venit unii cu niste pesticide sa ii omoare, eu am crezut ca au reusit dar se pare ca e destul de rezistenta specia asta mai ales dupa ce au rezistat la mancare aia, nu? Cred ca si acum mai sunt acolo, in fine.
Alte precizari importante, baietii cu care am lucrat eu acolo, nu prea erau dusi la scoala si tin minte cum maestru paul din berceni la sfarsitul programului a urinat in ulei o data supart fiind ca managerul l-a prins cand vindea produse pe neve. In pungile cu pui gaseam adese muste, in criza de timp puiul era dezghetat cu apa fierbinte si capata asa o culoare de vanata. Flegme la impachetare primeau cei mai fitosi clienti stiu ca o data a fost servita si d-na andreea(a cantat la blondy sau ceva). Am filme si poze acasa cu schimbarea etichetelor si a salatelor.
Eu personal am comis cateva de oboseala, am scapat vro 3-4 gratare cu aripioare, strips pe jos am vrut sa le arunc dar managerul m-a invatat o schema ca a patit si el la fel cand era la masini, le bagi un minut in ulei si gata, sau le platesti la pret intreg… Deci
Aaaa faza tare sa nu uit… De Pasti plecam toti acasa (o zi, normal)si lasaram frigiderele oprite (mare gafa) cu marfa la greu in ele ca a doua zi vin “meltenii”, ei nu mananca oua mananca aripioare. Va dati seama ca dupa 36 de ore nu mirosea a morga dar a stricat sigur, evident ca produsele s-au bagat la vanzare. Slava Domnului ca totul acolo se gateste la temperaturi inalte si nu omoara pe nimeni, inca.Sucu ala pepsi vine in niste tancuri, vai mama noastra ce mai caram la ele, doar esenta ca...
Ce sa va mai zic, Opc-ul nici macar nu trecea prin spate, ramanea in fata unde era totul frumos, dar plecau cu sacosele si probabil buzunarele pline. In spatele frigiderelor se ascundeau cate 2-3 meniuri...
Seara ,dupa program ne strangeam in lobby mai multi de la KFC, Pizza hut si Mc uneori, si povesteam cum isi terorizeaza fiecare clientii si care sunt cele mai oribile metode…
Evident ca noi mereu castigam !
Multumesc Dana, foarte interesant pentru " catei" !

2 comentarii:

Adelina spunea...

Doamne, Cătă dragă, m-am îngrozit! Nu ştiu cât e exagerare şi cât adevăr, dar...
Prin 2007, când m-am mutat în Buc., primul local în care am mâncat a fost KFC. Şi chiar mi-a plăcut mâncarea. A fost prima mea experienţă de tip fast food (în Alba nu există fast-food-uri, ci doar restaurante). De atunci am mai mâncat de câteva ori (o dată la câteva luni). Când mă gândesc că treceam cu dezgust doar pe lângă Mc.D. ...

Cristina - L`atelier Jolie spunea...

ha ha ...
uite ca abia acuma am vazut ca avem acelasi template :)

 
Ganduri - by Templates para novo blogger