Chec pufos

marți, 4 august 2009


Si ca sa nu stau prea mult in caldura m-am gandit sa fac repede 2 checuri pufoase, exact cum facea mama...in formele ei de tuci.
Am separat albusurile de galbenusuri la 10 oua proaspete de casa, am batut ( manual, ca mama) albusurile cu 2 cani de zahar si un praf de sare pana s-au facut aproape ca bezeaua... am adaugat 2 cani faina, treptat, nu toata de la inceput, 1 lingurita praf de copt, vanilii si rom...
Separat am frecat galbenusurile cu 3 linguri ulei si treptat le-am incorporat in compozitia cu albusuri, pana s-au omogenizat foarte bine. Am oprit cateva linguri din compozitia rezultata si am amestecat cu 2 linguri cacao pana s-a dizolvat complet.

Ungem formele cu unt si turnam compozitia, iar peste aceasta...cea cu cacao si facem S-uri cu furculita. Introducem la cuptor pentru 45 minute, foc potrivit si se umfla...pana este gata, incercam cu betisoare de frigarui...ca sunt mai lungi. si daca nu se ia pe betisor, inseamna ca e gata !
O minunatie de chec, va spun, iar ouale de casa...dau cea mai frumoasa culoare si cel mai bun gust!

9 comentarii:

Ala Oancea spunea...

Chiar ca este pufos ! Arata foarte bine !

Ducesa spunea...

Mersi Ala, serveste o felie!

Edith spunea...

Mmm chiar ca pufos... :) Imi place modelul de pe el :)

Ducesa spunea...

Multam Edith, l-a batut vantul deja!

ana spunea...

De cand am gasit reteta ta, fac checuri intruna, eu care inainte nu faceam deloc. Imi place ca ai dat ingredientele in linguri si cani, nu imi plac gramajele! Foarte usoara reteta si iese foarte bun. Eu il fac din 8 oua pt ca la 10 mi se pare ca se simte gustul de ou prea tare. Si il fac cu nuuuci cu muuulte nuci!! Multumesc mult!

Anonim spunea...

Nu inteleg.bat intai foarte bine albusurile dupa care pun treptat zaharul, sau imprégna?

ivan gigica spunea...

va multumesc din suflet pentru reteta!!nici nu va puteti imagina cate oua am stricat pana sa incerc aceasta reteta!!!!am facut o groaza de checuri esuate ...dar dupa aceasta reteta a iesit magnific!!!!va puup

Afrodita spunea...

foarte bunn..mi-a iesit si mie..multumesc pt reteta!

Ina spunea...

Ma bucur ca v-a placut. va pup pe toti!

 
Ganduri - by Templates para novo blogger