Mucenici

vineri, 6 martie 2009

Aseara am facut mucenici, cam devreme ce-i drept, dar am avut eu un motiv pentru care m-am grabit putin. Asadar, reteta mea este urmatoarea:

1 pachet mucenici de 250 g, 1/2 lamaie, coaja de lamaie ( 1 plic finesse), zahar 300 g, miez de nuca si scortisoara dupa preferinta.
La 3 litri apa pusa la fiert cu putina sare adaugam exact 250 g mucenici, nici mai multi, nici mai putini! pentru ca, pana a doua zi, se vor umfla mai tare si ca sa ne ramana si destula zeama, 3 L de apa sunt tocmai bine.
Cand a fiert apa cu sarea punem mucenicii si amestecam usor ca sa nu se prinda de vas, adaugam 1/2 lamaie taiata bucati, plicul cu coaja de lamaie, zahar un pahar mare sau dupa gust. mie imi plac mai dulci, asa ca se pot potrivi de zahar si pe parcursul fierberii. Bucatile de lamaie fac mucenicii aromati si foarte racoritori.
Cand ies deasupra, inseamna ca sunt fierti si putem inchide aragazul. Punem 2 linguri de nuca si putina scortisoara, amestecam si acoperim cu un capac. Nu punem mai multa nuca sau scortisoara in oala pentru ca lasa un gust amar si se inegresc, capata o culoare turbata.
Lasam pana a doua zi si vom abserva cat de mult isi schimba consistenta. Servim reci, cu nuca si scortisoara cat ne place. Asa mi-au iesit de buni, de aromati si de racoritori...

5 comentarii:

Ina Todoran spunea...

Cata unde ai gasit mucenici? Ca eu nu am mai vazut asa ceva pana acum. De mucenici din aluat am auzit dar acestia par a fi ca niste paste. Vai si cred ca sunt f buni.

Adelina spunea...

Aceeaşi întrebare am şi eu. :))
Am o reţetă cu mucenici care se fierb şi se pregătesc acasă, dar n-am văzut gata de cumpărat.

Ducesa spunea...

Ina si Adelina, mucenicii i-am gasit la supermarket, la raionul cu paste. sunt facuti din apa si faina, ramane doar sa-i fierbem.sigur o sa gasiti in orice market, ca e vremea lor! astia facuti in casa...nu prea imi plac pt ca sunt prea...cocosi, prea grosi, asa ca nu ma mai omor cu facutul lor, ii iau de-a gata! stiu ca in Moldova sau Ardeal se fac din coca de cozonac, sunt tare buni si asa, dar imi plac mult astia zemosi. va pup pe amandoua, un weekend placut!

Ina Todoran spunea...

Multumim!

Adelina spunea...

Da, în Ardeal se fac din cocă de cozonac, dar şi mie îmi plac mai mult ăştia fierţi. Ceilalţi parcă sunt prea... uscaţi.
Week-end plăcut şi ţie!

 
Ganduri - by Templates para novo blogger