Lipii din grau

vineri, 13 februarie 2009



Lipiile sunt cele mai cautate paini plate in Mexic, unde adesea sunt preparate cu masa harina, o faina macinata din porumb.Aceste lipii moi din grau sunt, de asemenea, populare in statele din sud-vestul Americii

Pentru ca maine o sa am ceva musafiri, m-am gandit sa fac printre altele si shaorma. numai ca o sa am nevoie de niste lipii, si ca sa nu pierd vremea ...m-am apucat sa le fac de asta seara.
Ingrediente pt 12 lipii:
225 g/2 cani faina simpla( eu am pus integrala)
1 lingurita sare
3/4 lingurita praf de copt
3 linguri ulei masline
150 ml/ sau 2/3 cana apa calduta

1.Amestecati sarea, faina si praful de copt intr-un vas. Amestecati si uleiul, adaugati apa calduta si framantati usor pana obtineti un aluat moale. Acoperiti cu o folie si lasati deoparte 15 minute. Impartiti in 12 bucati si modelati in forma de bila.

Intindeti-le pe o suprafata presarata cu faina, in forma unui disc cu diametrul 15-18 cm. Reacoperiti-le pentru a se pastra moi.( eu nu le-am acoperit, ca abia am avut pe unde sa le intind)

2.Incalziti o tigaie sau un gratar, asezati o lipie si coaceti 1-2 minute pe o parte si cand incepe sa faca bule, intoarceti pe cealalta parte. Ar trebui sa ramana flexibila. Luati lipia din tigaie si impaturiti-o intr-un prosop pentru a o pastra calda in timp ce preparati celelalte lipii in acelasi fel.( eu le-am asezat una peste cealalta si le-am acoperit cu prosopul de bucatarie)

trebuie sa fie bine intinsa, subtirica...dar se lucreaza foarte usor daca e masa bine infainata.

maine am sa servesc cu diferite salate

Inainte de a le consuma, incalziti-le in cuptor ( puse in folie) ca sa se inmoaie. Nu la microunde, ca se scorojesc!

Merg umplute cu carne gatita si maruntita, cu fasole sau salate.


Se fac rapid si se mananca tot la fel...

2 comentarii:

Anonim spunea...

si shaorma unde e .ne-ai facut pofta si nu ne-o areti??

Ducesa spunea...

Ok, promit ca am sa fac si poze cand o fi sa le umplu.pa-pa!

 
Ganduri - by Templates para novo blogger