Cartofi cu piscatura

miercuri, 25 februarie 2009

6 cartofi mari( albi)
condimente(arpagic, ceapa, usturoi, cimbru si rozmarin)
3 linguri ulei masline, 1 pahar apa calduta
piscatura dupa plac
Se taie cartofii felii rotunde si subtiri, se aseaza in tava de teflon si se adauga uleiul de masline deasupra, plus condimentele mentionate. Inainte de a se introduce tava la cuptor, se toarna paharul cu apa calduta, iar deasupra tavii punem folie de aluminiu pana ajung in stadiul de fierbere.

Eu am pus condimente cu arpagic, ceapa si usturoi verde.
Dupa ce indepartam folia de aluminiu, punem piscatura deasupra si mai lasam 20 minute in cuptor la foc potrivit. Eu am pus mai putina piscatura ca sa poata papa si Alexia. De obicei pun mai multa, ca-mi place mai picant. Se servesc cu salata verde si/sau peste. Alexuta i-a papat cu ton. Sunt mai mult decat buni, incercati!

Ce este piscatura? Piscatura este un sos de rosii cu usturoi, ardei iute, sare. Mama face in fiecare toamna pentru friptura, dar merge la orice, inclusiv la pestele pe gratar ( saramura). Reteta piscaturii este urmatoarea: 3 kg rosii date prin storcator, separator, cum doriti! se adauga 5 ardei iuti tocati, 2 capatani mari de usturoi pisat, sare dupa gust si 5 aspirine la toata cantitatea. nu se fierbe, se pastreaza in sticle bine inchise. este extraordinara iarna la toate mancarurile!!!

4 comentarii:

otilia spunea...

Arata foarte bine. Am sa incerc sa fac si eu asa garnitura de cartofi langa friptura!

Ducesa spunea...

Mersi Otilia, sa stii ca sunt gustosi.te pup!

ALEX spunea...

Ducesa Buna .. Am vizitat blog-ul dvs., prin intermediul unui alt ... imi place fotografia ... si-mi blog-ul este doar atat de buna ... dar .. de asemenea am dragoste de bucătărie şi de acum încolo, urmaţi blog-ul dvs. Îl văd destul de interesant ... şi, de asemenea, să încercaţi să faceţi orice altă reţetă ... Îmi place să cunosc bucătăria altor ţări de bine ... .. pentru ca sunt de acord cu blog-ul dvs. şi sper să vizitaţi mea ... O Saúde din sudul Spaniei Alex ...

Ducesa spunea...

Iti multumesc mult pentru aprecieri si te mai astept. numai bine iti doresc!

 
Ganduri - by Templates para novo blogger