Prajitura de mere cu aluat fraged

marți, 22 septembrie 2009

 

Prajitura este foarte buna…iar pe zi ce trece, aluatul se fragezeste tot mai mult.

 

DSC05644

2 kg mere, scortisoara, zahar dupa gust

Pt aluat:

250 g zahar

1 pachet unt sau margarina

un praf de sare

4 galbenusuri

faina cat cuprinde, pana devine elastic

DSC05615

Curatam merele de coaja si le dam prin razatoare, scurgem de zeama si le calim cu zahar si scortisoara, apoi lasam la racit.

DSC05616

Topim margarina sau untul, adaugam galbenusurile ( fara albusuri, ca intaresc aluatul), zaharul si amestecam. Punem si faina pana devine un aluat elastic, nelipicios.

DSC05617

Framantam bine si apoi il bagam la frigider pentru 1 ora.

DSC05618

Impartim aluatul in doua

DSC05620

Tapetam o tava cu unt si faina ( merge si hartia de copt)

DSC05621

Formam prima foaie de aluat peste care adaugam merele calite si racite

DSC05623

Ca sa nu se rupa foaia, o rulam pe sucitor si punem deasupra, peste stratul de mere

DSC05624

DSC05625 Cam asa ceva

DSC05627

Soacra-mea s-a jucat cu furculita si a facut niste striatii…bagam la cuptor 60-80 minute, pana devine aurie.

DSC05629

Noi am taiat-o cand era calda si se farama aluatul…mai bine asteptam sa se raceasca, ca se taie mult mai bine

DSC05656

A doua zi este si mai buna, foarte frageda si se simte mai bine aroma merelor.

Se face rapid, iar mie imi place la nebunie!

DSC05639

mmm…excelenta ! in general imi plac toate dulciurile cu mere, mai ales placinta!

DSC05649

15 comentarii:

Ala Oancea spunea...

Si eu am facut in weekend :) Tare buna mai e. Sotul meu e innebunit dupa ea ;)

Ducesa spunea...

Cata dreptate ai! sa stii ca si al meu sot e innebunit...pup Ala!

Momo spunea...

o praji mereu savurata si cu succes!minunata arata!

Ducesa spunea...

Mersi Ala ! asa de rau imi pare ca s-a terminat...

Anonim spunea...

ce dimensiuni are tava folosita?

ioly spunea...

da.foarte buna

Unknown spunea...

Ador plăcinta cu mere <3

Anonim spunea...

E foarte buna reteta. Eu am gresit un singur lucru: am facut in tava de la cuptor si a fost prea mare pentru cantitatea de compozitie...oricum gustosa, frageda si dulce...data viitoare aleg o tava mai mica

admin spunea...

e ok fara nimic de crescut (bicarbonat, drojdie, praf copt)?

Anonim spunea...

escelenta prajitura .Multumesc mult

Anonim spunea...

imm excelenta prajitura .multumesc ...(*

Gianni spunea...

Bine mai arata, dar as vrea sa incerc aluatul cu untura.In orice caz, am s-o fac.Felicitari!!!

Anonim spunea...

Acum am si taiat-o. Minunata!! Multumim pentru reteta!!

Anonim spunea...

Cred ca e prajitura preferata al barbatilor :)

Ana Maria spunea...

Cea mai buna foaie de aluat fraged pe care am incercat-o! Multumesc mult!

 
Ganduri - by Templates para novo blogger