Galuste cu prune

sâmbătă, 12 septembrie 2009

Mda, mi-aduc aminte de bunica mea cand facea aceste galuste minunate…venea cu farfuria in strada si ne dadea la toti copiii. ce bataie era pe ele! de fiecare data cand vad sau aud de galuste cu prune nu-mi vine in minte decat bunica…draga de ea!

In fiecare vacanta de vara veneam in Bucuresti la ea si aveam o gramada de prieteni cu care ma jucam: Ionut ( vecinul din stanga, care manca toata ciorba si era frumos din cauza asta!, Cristina ( vecina din dreapta, care era ascultatoare si o ajuta pe bunica ei la treaba), Irina de pe str.Mistretului…mare gospodina si facea niste vinete pane…chiar la anisorii aceia ), Daniel ( grasun pentru ca manca tot din farfurie, cu bunica lui disperata ca sa se joace numai in curte…) si prietenele mele favorite:Dana si Mirela( cuminti, destepte si frumoase, nepoatele d-nei Tataru). Ele locuiau pe strada cealalta, care nu-mi vine acum in minte…bunica mea avea doua intrari la curte, adica se putea intra de pe doua strazi. eram cand pe o poarta, cand pe cealalta! – cartierul Ghencea, str.Mistretului nr.24

Nu mai stiu nimic de prietenii mei dragi, nici macar de cele doua surori: Dana si Mirela.Tare mult mi-as fi dorit sa aflu ce mai fac, dar poate cine stie, o fi si internetul asta bun la ceva, adica sa ne regaseasca!

Dana, Mirela, Irina sau Cristina, daca din intamplare veti gasi aceste pagini…lasati-mi un mesaj la comentarii!

DSC05526 Am cazut putin in butoiul cu melancolie…dar sa revin la reteta acestor galuste cu prune sau gem. eu am facut cu prune de data asta pentru ca se mai gasesc la piata prune romanesti.

galuste2

Luam o cratita si punem in ea 1 cana plina cu apa si 1 pachet de unt. Cand s-a topit untul adaugam 1 cana de gris si 1 cana de faina. Amestecam, amestecam…separat prajim niste pesmet in putina grasime ( unt, margarina, ulei), eu am prajit intr-o lingura de unt, peste care adaugam zahar si scortisoara.

galuste3 In cratita cu aluat spargem si 2 oua, eu am pus 3…si amestecam din nou. puteam pune si ceva zahar farin…dar prunele pe care le-am avut erau foarte dulci.Incepem sa formam galuste cu pruna in mijloc si ceva zahar brun si le aruncam in apa clocotita. lasam sa fiarba pana ies deasupra. Le scoatem cu o paleta si le dam prin pesmetul cu zahar si scortisoara.

Imi plac reci!

galuste4

Sectiunea galustei…

galuste1

… si pentru voi dragii mei prieteni,oriunde v-ati afla, ca sa va amintiti de acele zile minunate, ca sa fim copii pentru inca o zi!

6 comentarii:

Oana spunea...

bune, bune....si frumoase!

Ducesa spunea...

Da draga mea, mersi mult. te pup!

Momo spunea...

hmmm,deci si bucataresti...super galustele tale!multumesc de vizita!

Ducesa spunea...

ioi, da, nu stiai?
multumesc de vizita, te mai astept!

Cristina - L`atelier Jolie spunea...

Hmm ce bine arata ...
Eu am facut aseara o prajitura cu prune dar cred ca daca vedeam galustele cu prune aseara ... renuntam la prajitura si faceam galuste.
Felicitari!

Ducesa spunea...

Mersi Cris, esti dulce tare! lasa ca faci data viitoare, te pup.

 
Ganduri - by Templates para novo blogger