Vacanta cu peripetii

marți, 11 august 2009

7 august...vineri, la serviciu! ma maimutaream cu niste ochelari de protectie, iar Bogdi imi facea poze. mai era putin si plecam acasa, fiind zi scurta. aveam de facut bagaje si de ciugulit repede cate ceva, si-asa...mare lucru nu mai aveam prin frigider. nu ma mai agit cu gatitul in ultima vreme... vorbisem cu ai mei la telefon si , pe la 14:00-15:00 cel tarziu, trebuia sa ajunga la noi, ei venind de la Slobozia. o intreb pe mama cum e vremea si-mi spune ca..."innorat, e lasa ca nu ne topeste!" " a, da, si aici e la fel, hai ca va asteptam!"
Au ajuns pe la 15.30 la Campina, iar pana ne-am urnit din loc...se facuse 17:00! verii ne asteptau la Brasov, chiar in benzinaria Mol. Bogdi zice:" hai ca o luam prin Valea Doftanei, stiu o scurtatura care ne scoate exact la Sacele, langa Brasov. n-are rost s-o luam pe DN, e dezastru, stii bine ca toata lumea pleaca vinerea in weekend...se circula bara la bara!" "O, da, ca bine zici, ii fentam pe toti si nu pierdem vremea!" asa ca n-aveam nici un stres si nici nu ne grabeam deloc.
Intre timp incepuse ploaia...am ajuns la concluzia sa-i luam pe ai mei in masina la noi, ca tot eram cu Loganul de la firma, iar portbagajul e mai mare decat la Golful lor, incomparabil! si ce veseli eram noi, ce ne canta muzica si cate rasete pe capul nostru. ma suna Danut intre timp si ma intreaba daca am plecat de-acasa. ii raspund ca da, dar avem de trecut ape si ca drumul nu e asa reusit pe unde vom veni, dar ca-l voi suna aproape de Brasov. muah, muah si inchid telefonul. muzica ca la nebuni, nu ne mai intelegeam om cu om!
No, drumul pana la Brasov, pe scurtatura!Ploaia se oprise si era un aer curat, curat...
Nu prea era nimeni pe-aici, dar totusi intrebam o bucuresteanca care tocmai sosise la casuta sa de vacanta. " buna seara, asta e drumul spre Brasov? " " da, da, tot inainte!" crezand si ea ce spune...
Iuhuuu...am scapat de traficul ala de pe DN! ce peisaje, ce aer...

Ajungem pe un drum forestier si ne dam seama ca trebuie sa ne intoarcem, gresisem sigur!
Si calc-o Bogdi, ca ne apuca noaptea prin salbaticie! Si intalnim un padurar, slava Domnului! ne spune ca e bine pe unde am luat-o, numai ca avem de trecut doua obstacole...si apoi, daca reusim, s-o tinem tot inainte!
Ioi, primul obstacol, aoleu, nu e adevarat! am zis:" nu ne riscam, intoarcem!" dar n-am avut cu cine, daca tot ajunsesem pana aici...nu mai dam inapoi, castigam timp!- spusera baietii
Noroi, da' noroi, nu gluma! patinau rotile si aruncau cu namol in toate directiile...
Tata...verifica traseul. s-a dus sa vada ce ne asteapta mai incolo'
Trebuia sa trecem peste paraul asta...care nu era asa mic
S-au apucat sa puna bolovani, lemne, ca sa astupe niste gropi ... ioi, ioi, ioi...

Tata manevra...mie imi era rau deja, am zis ca aluneca, ca nu apuca sa treaca peste'
mi-era teama ca pica aici, in dreapta, dar...
Bogdi a reusit! acum ne transporta tata pe malul celalalt. noroc ca ramasesera cizmele de la serviciu in portbagaj, ce bine i-au prins!
Look ! mama murea de ras, ioi
Al doilea obstacol am zis ca-i "apa de ploaie", n-am mai facut poze pt ca aveam treaba, impingeam la masina. intrasem intr-o groapa cu noroi. am zis ca nu ne mai scoate nimeni de-acolo, semnal sa nu mai spun ca nu era pe nici o retea! dupa 45 minute de chin, carat pietre, lemne, craci...apare un ATV si ne spune sa nu ne mai chinuim ca drumul se infunda, totul era sa iesim de-acolo! am iesit intr-un tarziu, dar nu va spun cum aratam toti, cat noroi zburase pe noi... tipul de pe ATV isi pierduse ceva de la JEEP si venise sa caute acel obiect...nu intamplator si-a pierdut, ci pt ca trebuia sa ne gaseasca pe noi, totul se leaga! daca nu venea...incercam sa dam tot inainte, fara sa stim ca nu ajungeam niciunde!
A trebuit sa ne intoarcem...dar bineinteles ca tot pe alt drum. stiam ca putem s-o luam prin Secaria... care ne scotea la Comarnic. deci mare branza nu scurtam !
Alexuta saraca...inghetase si se plangea de foame! trebuia sa am nervi de otel...dar a trecut!
O scurta oprire la Secaria...aveam un cozonac la noi si l-am impartit frateste! clar ca radeam de aventura noastra...ne-a trebuit scurtatura! incepuse sa se intunece...ne intrebam daca sa ne continuam drumul pana la Sovata sau sa inoptam la Brasov.
Eu o tineam pe-a mea: " mergem inainte, suntem toti bine si ne putem aventura in noapte...asta e distractia!" aaa, verii innebunisera de-a dreptul. pentru ei aveam telefoanele inchise...fara semnal!
Si noaptea se lasa repejor, dar mie nu-mi pasa!
Ne-am intalnit cu verii la Mol, am baut cate o cafeluta toti si am purces la drum. se facuse 22.00 ceasul. am zis sa sun la pensiune ca sa anunt intarzierea noastra. bineinteles ca Margareta noastra nu ne mai pastrase camerele, le daduse la niste moldoveni...ca ei cerusera 4 camere in loc de 3 si i-a convenit mai mult. ioi, ce era la gura mea, unde sa te duci noaptea, pe cine gasesti? dar... speram ca nu ne lasa Domnul. acum asteptam sa se faca ceasul 00:00, sa oprim undeva si sa-i cantam lui Bogdi "La multi ani!" tot drumul pana la Sighisoara...n-am gasit decat o singura camera libera...asa ca...Sovata era destinatia sigur! Nici la Sighisoara, pe nicaieri nu gaseai nimic. eu m-am crucit de cati turisti erau pe traseu vineri spre sambata...se plimba lumea de n-ai treaba, bravo! ma bucur pentru asta, bravo!
Si am oprit...am zis ca macar aici...dar de unde!?! Ne-am vazut de drum in continuare...inca nu ne era somn la nici unul, facand exceptie pe Alexuta. am ajuns la Sovata...nimeni, nimeni! ne-am pus masinile intr-un loc retras... si am atipit toti, asa in sezut. parca eram in excurise la turci. numai atunci m-am chinuit cu somnul, sa dorm fara sa-mi intind piciorusele, ca rau mai este!
Am zis ca nu se mai lumineaza de ziua...mama facea ture prin statiune, nu a inchis ochii 1 secunda!
Ne-am trezit cu un gardian care batea in geam. ne-a zis ca nu avem voie sa dormim in sensul giratoriu ! sens giratoriu??? aoleu...si a dat un telefon scurt, ne-a spus ca o sa vina cineva sa ne cazeze. sa ne cazeze? cum sa vina cineva? cine? parca eram infractori sau vai de steaua noastra, chiar aveam fete de parliti? a, nu... apoi am aflat ca o vazuse pe mama cum s-a nelinistit toata noaptea, cum a facut ture... si , avand o cunostinta care isi inchiria apartamentul...s-a oferit sa ne ajute. ne-a intrebat apoi ca, de ce nu avem cazare? i-am spus ca d-na de la pensiunea Margareta...a inchiriat la moldoveni, sa nu mai spun ca o stia pe patroana si ne-a sfatuit sa nu regretam ca D-zeu ne-a pregatit ceva mai bun. nu i-a placut ungurasului ce aude cu moldovenii, dar in secunda urmatoare a mentionat ca sunt niste bucuresteni care vor sa fie cazati.deci sublinia faptul ca nu suntem moldoveni. oare ce-o fi avand si asta cu moldovenii?
Danut...si gardianul cumsecade asteptau sa vina proprietarul sa ne cazeze. ce curioasa eram unde ne va duce...
Am aruncat o privire spre Lacul Ursu...fain!
Si am zis sa intram in ciuperca mica sa luam micul dejun, ca eram fomisti rau!
Din ciupercuta...lacul!

Foarte faina servirea...dar numai ungurasi peste tot! n-am incaput toti 8 la o masa...look!


Apoi, pana au venit cu omleta, branza si ceaiul...baietii sarbatoreau pe Bogdi cu berea ...
Ne-am cazat intr-un apartament cu 3 camere foarte fain. modern,complet utilat si foarte curat! proprietarii erau niste unguri, da, tot unguri, dar foarte draguti. tipa invatatoare si el...director la BRD, acolo in Sovata. pana s-a pus lenjerie...ne-au trimis 1 ora la cafea, suportand ei costurile, evident! ne-au citit imediat si n-au stat pe ganduri sa nu ne cazeze. Ne-am facut dus, am desfacut bagajele si am plecat la plimbare prin statiune. frumos aici! spre seara...il sarbatoream pe Bogdi la restaurant History, unde ne-a placut la nebunie. memorabila seara! ca sa nu ma repet zicand ca totul a fost memorabil, pana si aventura din padure ramane memorabila!

History...la 15 km de Sovata, un loc linistit si plin de turisti. am ramas impresionata de atata lume in Sovata, si nu numai!
Foarte fain decorat restaurantul!




Pana se faceau pastravii...am dat o fuga si pana la un targ din apropiere... ceva festival, tot cu unguri! langa hanul Vandor,,,

Si...asteptand mancarea! muzica...parca fusese selectata de noi, superba!





Foarte, foarte bine serviti si tratati. picolita a fost si ea de nota 10!iar pastravul de nota 20!
salata de fructe de nota 25, iar clatitele cu mere calite si inghetata de vanilie de nota 100! excelente clatite, excelenta combinatie! am sa fac si eu intr-o zi combinatia asta cu mere calite...mmm, ce bunatati!


Am ajuns la apartament pe la 01.00...s-a mai stat la povesti pana pe la 03:00. a doua zi de dimineata am plecat la Praid. asteptam sa vina autobusul...sa ne duca in salina! 20 lei bilet/ persoana. merita!
Mirela, eu cu Alexuta, mama! eram obosite, aveam deja 2 nopti pierdute...
si sa coboram in salina...dupa ce ne dusese si busul ceva distanta. eu zic ca mai bine aveau lift, asa cum e la Slanic Prahova...ca am facut o febra la gambe cand ne-am intors...ca si acum o mai simt!
gaseai de toate aici...dar aerul de aici e sanatate curata, cum se stie de fapt.
cu sorela...


Si...la orele 14.00 aveam rezervata masa la Hanul Pescaresc de la Campul Cetatii( daca nu rezervi cu o zi inainte, ai toate sansele sa nu te mai asezi la masa)...prindeai pastravul si ti-l gateau imediat daca vroiai. daca nu...mancai prins de ei, dar foarte dulce si gustos! din nou repet, foarte multi turisti!


Un tip prinsese 3 pastravi in 7 minute fara pic de momeala, se agata pestele de acul stralucitor de soare, tipul ridica tot timpul undita si o cobora...grozav!
si masa noastra rezervata...langa geam
Alexuta tare inacantata de pestii prinsi
Cata fericire pe capul ei! sa nu ocoliti acest minunat loc, sigur o sa va placa!



si balotam la pastrav cu mamaliguta...
Apoi...am tinut-o spre Corund, la targul de oale! ne-am distrat si aici, am mai gasit una-alta!


muzica ungureasca ma calca pe nervi, fara suparare!


Si-a gasit si Alexuta, in sfarsit, calut de-adevaratelea! ce fitze avea,,,
Si o vata de zahar cu aroma de capsuni, mai mare ca ea!
Ne-am intors din nou prin Sighisoara, asta ca sa nu ocolim locul nostru cu cel mai bun Tiramisu...terasa JO de langa cetate. frumoasa excursie, ne-a placut la nebunie!


Abia asteptam concediul, vacanta adevarata! dar si weekendul asta mai lung a fost foarte tare!

14 comentarii:

Cristina - L`atelier Jolie spunea...

:)
ce peripetii!
Bine ca s-a terminat cu bine!
Aveam emotii citind! :)

Ducesa spunea...

O, da, destule peripetii! si totusi n-am intrat prea mult in detalii. cert e ca ne-am distrat grozav, asta a contat.

L spunea...

Foarte frumos ai povestit! Bine ca pana la urma v-ati distrat. Tatal tau merita o bere in plus pentru cat efort a facut saracu'...

Ducesa spunea...

Mersi Laura, esti draguta! tata se albise saracul, a zis ca nu mai iesim din groapa cu noroi...i-am dat si bere destula ca premiu...hi-hi! :) repeta mereu:" bine ca n-am venit cu masina noastra, aoleu, nu cred ca ma bagam..."

Cristina - L`atelier Jolie spunea...

Ai un premiu la mine ... te astept sa-l ridici

Ducesa spunea...

Mersi frumos Cris, am sa trec sa-l ridic. pup!

aditza spunea...

Superbe locuri, superba vacanta. E genul de vacanta pe care o vezi in filme. Unde ai un plan dar nu se potriveste cu nimic de la fata locului, ajungand abia in ultimul moment la destinatie. Cat despre unguri, nu-mi plac deloc. Cand am fost in Harghita ma exaspera sa aud numai ungureste in jurul meu. ma simteam intr-o tara straina si asta nu ma incanta deloc.

SoSheSays spunea...

Am citit tot si ti-am admirat si pozele! Povestesti frumos, ce weekend, ce aventuri....Am ras de scurtatura aia.....! :)))
Foarte frumoase poze!
Nu am fost niciodata pe acolo.
Ce aveti mai cu ungurii haha.. sunt si ei oameni.

aditza spunea...

N-am nimic cu ei in tara lor, in tara mea chiar am ceva. Cum ar fi sa se mute Bucurestiul cu 2 milioane de oameni la BUDApesta?

Ducesa spunea...

Mersi Aditza, cat despre unguri...am unul chiar coleg de birou, Zsolt, care e tare de treaba! sunt si exceptii, ca si moldovenii, romii, oltenii...sa nu-i bagam pe toti in aceeasi oala, zic eu! :P

aditza spunea...

@ Ducesa -> Corect. Eu am o problema numai cu numarul lorsi cu pretentiile pe care le ridica in tara noastra.

Ducesa spunea...

Beautiful draga, ma bucur ca ti-a placut postarea...mersi pt tot! nu am nimic cu nimeni atata vreme cat sunt civilizati, mai departe...caut sa-i evit!

Ducesa spunea...

Da tu Aditza, asa zic si eu. sa-si vada de treaba lor, ca deja s-au extins prea tare. si cand merg la Cluj la socrii ma apuca...efectiv ma toaca la cap limba asta! ufff...poate nici ei nu ne suporta, ooo, lasa-i...mai bine tac!

SoSheSays spunea...

Spinoasa problema cu ungurii. Eu zic ca atata vreme cat oamenii sunt civilizati asa cum spune si Ducesa, nu ar trebui sa fim rai cu ei. In restul Europei romanii au invadat cel putin in Grecia va spun ca sunt foarte multi, ce sa mai zic de vestitele Spania si Italia...

 
Ganduri - by Templates para novo blogger