Mancare de fasole cu marar

sâmbătă, 21 noiembrie 2009


DSC06209

Pentru 6 portii:
300 g fasole boabe(noua)
1 morcov, 1 telina mica, 1 radacina patrunjel
1 fir praz, 2 cepe
1 ardei rosu
piure de rosii sau bulion-2 lingurite
vegeta, piper, cimbru
6 catei usturoi, 2 linguri ulei presat la rece
2 legaturi marar
1. Spalam bine fasolea si o lasam la inmuiat peste noapte.
2. A doua zi ii aruncam apa, adaugam alta si o punem la fiert.
3. Cand isi lasa spuma, o adunam si apoi schimbam cu o alta apa (fiarta) si punem din nou la fiert. Repetam operatia de 3 ori, dar tot timpul sa avem pregatita o noua apa fierbinte, altfel fasolea se va intari.
4. Pregatim zeama pentru finalizarea fasolei, adica ultima apa cu care se va prepara, astfel:
- tocam prazul, ceapa, radacinoasele, ardeiul si punem la fiert in 2 L apa impreuna cu delikat-ul.Cand acestea s-au fiert...supa este gata pentru fasolea deja fiarta.
5.Punem fasolea fiarta intr-o oala de 3-4 L, adaugam supa de legume cat sa o acopere, punem piper si  cimbru. Amestecam si acoperim cu capac, la foc mic.Se adauga si cateva bucati fierte din radacinoasele de la supa numai daca va plac, eu am pus pentru culoare. Cand incepe sa fiarba, punem 2 linguri de pasta rosii si mai lasam putin pe foc, ele fiind deja fierte dinainte, nu mai lasam decat pana se omogenizeaza cu tomatele.
6. Pregatim 6 catei usturoi frecati cu putin ulei si adaugam in oala, amestecam si inchidem focul.
Deasupra punem mararul proaspat tocat si acoperim cu capac. Se serveste dupa cel putin 1 ora, cand toate aromele s-au amestecat.

Este o fasole dietetica, fara ulei prajit sau fiert, si extrem de delicioasa !

DSC06199 DSC06204

9 comentarii:

Oana spunea...

Eu fac foarte rar fasole, cam de 2 ori pe an, ne place si noua asa ca astazi am facut si eu o fasole cu carnati de casa, inca nu am mancat ca a fost foarte cald afara si am alergat toata ziua prin parc cu finuta noastra insa imediat pun si eu masa .

Ducesa spunea...

Eu fac o data pe an...nu ma omor din cauza ca-mi canta prin burta...Bogdan al meu e innebunit! imi place doar gustul...si nu mananc niciodata mai mult de 2 linguri, si doar cand o fac, de pofta! Asa ca fac in cantitate mica.Pofta mare atunci, pup!

Ana spunea...

ce bine arata!!!! Eu nu ma prea omor cu fasolea, imi place cea teci la nebunie, dar a ta e asa de imbietoareee!!! si imi place si templetul,ti am zis oare? pupici si o duminica placuta! :) :*

Ducesa spunea...

MERSI Ana pentru aprecieri...aseara am intrat pe blogul tau sa vad rubrica cu flori...imediat mi-a dat eroare.nu stiu ce se intampla...duminica placuta si tie, numai bine!

Ana spunea...

cu ce browser ,cu explorer? Nu stiu ce sa spun,am scos f multe din widgeturi,ca sa se deschida mai usor,ca mi ai mai zis,dar altcineva nu mi a spus ca ar fi probleme,te rog daca ai mozzila incearca sa deschizi cu el,sa vedem tot asa se intampla? :( imi pare asa de rau de ce imi spui...chiar nu stiu de ce face asa figuri :(

Ducesa spunea...

Da, cu explorer...am incercat cu mozilla...si constat ca nu mai sunt probleme, mersi.

Ana spunea...

ce bineeeeeeeeeeeeeee!!!!!! Pupici :*

Momo spunea...

mie imi place mult fasolea,si mai ales cu marar!
am premii !te astept!

Ducesa spunea...

Alison, ma bucur...e sanatoasa!

Mersi de premii, am sa trec sa le ridic.o saptamana faina!

 
Ganduri - by Templates para novo blogger